13
Tem
Şirketlerin Aktif Şekilde Kullanabileceği Sosyal Medya Kanalları
Bir internet sitesi sahibi olmanız; kurumunuz, projeniz ya da iş yeriniz için önemli bir kimlik ve tanıtım aracıdır. Fakat internet sitenizi nasıl tanıtacaksınız ?
Yapacağınız internet reklamlarının yanı sıra ücretiz olan ve çok fazla insana internet siteniz hakkında bilgi verebileceğiniz en önemli platform Sosyal Medya'dır. Sosyal Medya doğru bir şekilde kullanıldığında etkili ve güçlü bir reklam kaynağı olabilmektedir. Aynı zamanda "Kullanıcıların Ürettiği İçerikler" sayesinde dilediğiniz şekilde internet sitenizin tanıtımını yapabilmektesiniz.
Her ne kadar sosyal medya denildiğinde akla ilk gelen; Facebook, Twitter olsa da, bu ağ çok geniş ve büyüktür. Sosyal medya ağları; içeriklerine bakıldığında birbirlerinden farklı , kullanım amaçlarına göre sınıflara ayrılan internet siteleridir. Örneğin; bir fotoğraf stüdyonuz ve internet siteniz olduğunu düşünelim. DevianArt gibi bir sosyal ağda bulunmanız ve bu ağı kullanarak paylaşımlarda bulunmanız internet sitenize büyük katkılar sağlayacaktır. Elbette tek bir site ile bunu sınırlandıramayız . İşiniz, sektörünüz yada projeniz ile ilgili sosyal ağlarda yer almanız kitle yoğunluğunu bildiğiniz kişiler tarafından daha kolay benimsenecektir.
Bilinçli kullanılan sosyal paylaşımlar sitenize yeni kullanıcılar getirecek, siteniz bir e-ticaret sitesi ise; satışlarınızda artışları fark edebileceksiniz.
Şubat 2013 Alexa trafik sıralamasına göre, en çok girilen 10 sosyal medya internet sitesinin hangileri olduğunu ve kısaca ne tarz paylaşımlar yapılabildiğini görelim;
Facebook : İnsanların başka insanlarla iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan bir sosyal paylaşım web sitesidir.
Twitter : Bir sosyal ağ ve mikroblog sitesidir. Kullanıcılarına tvît (tweet, İng. cıvıldama) adı verilen 140 karakterlik metinler yazma imkanı veren Twitter, çeşitli araçlarla daha etkin kullanılabilen bir yeni nesil iletişim aracıdır.
Linkedln : Profesyonellerin birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlayan, iş dünyasının yoğun olarak kullandığı bir sosyal paylaşım sitesidir.
Pinterest : İngilizce bookmark, Türkçe yer imleme sitesi. Bir web sitesini gezip beğendiğinizde, ağınızdaki arkadaşlarınıza duyurmak ve daha sonra bu sitelere başka bilgisayarlardan da erişebilmek için ağınıza eklemenizi sağlayan bir sosyal paylaşım web sitesidir.
MySpace : Müzik gruplarının yada kişisel şarkıların paylaşıldığı ve dünya üzerinde bir çok müzisyenin aktif olarak kullandığı bir sosyal paylaşım sitesidir.
Google Plus+ : Google un 2012 yılında aktif halde kullanıma açtığı ve insanların birbirleri ile iletişim kurabildikleri sosyal paylaşım sitesidir. Google kullanıcı kimliğiniz ile kullanabildiğiniz diğer tüm hizmetlerinin yanına Google+ sitesini de eklemiştir. Bazı haberler google organik aramalarda önceliğini bu platforma vereceği bilgilerini aktarmaktadır.
DeviantArt : Görsel sanatlar ile ilgilenen çok geniş kullanıcı kitlesine sahip, sosyal paylaşım sitesidir.
LiveJournal : Kullanıcılarına blog sağlayan bir sosyal paylaşım sitesidir. Bloglarda eklenen postlar sitenin belirli bölgelerinde yayınlanır ve takipçileriniz artar.
Tagged : Facebook benzeri ama genelde özel arkadaşlıklar kurabileceğiniz bir paylaşım sitesidir. Çok fazla mesaj göndermesi ve mail kutunuzu dolduran e-mailler göndermesi yüzünden aktif olarak kullanmadığınız zamanlar da sıkıcı olabilmektedir.
Orkut : Google'ın satın aldığı ve halihazırda elle tutulur bir üye sayısına ulaşmış, insanların paylaşımda bulunabildiği bir sosyal paylaşım sitesidir. İnternet üzerinde birbirlerine çok yakın özellikler sergileyen, sosyal paylaşım sitesi bulabilirsiniz. Bölgelere, ülkelere göre değişebilen lokal siteler de buna dahil olmaktadır. Şehrinizin online firma rehberlerinden tutun da ülke bazında yayın yapan mini blog siteleri de buna dahildir. Bu noktada önemli olan sizin bu siteleri nasıl kullandığınızdır. Siteniz hakkında güncel paylaşımlarda bulunmak, insanların aradıklarını bulmalarını kolaylaştırmanız, bilinirliğinizi ve reklamlarınızın kalitesini arttıracaktır.