Kurumsal web siteleri, firma profillerini ortaya çıkaran, sadece bir kartvizit olmaktan uzak, firma ruhunu ortaya çıkaran web siteleridir. Eskiden sadece ürün ve hizmet tanıtmak için kullanılan kurumsal web siteleri şu anda müşterilerine ve potansiyel ziyaretçilerine çok daha özellik sunar hale gelmiştir. Kurumsal web sitesi tasarımı konusu da gün geçtikçe gelişmiş ve firmalara özel konsept web sitesi tasarımlarına dönmüştür.
Kurumsal web sitesi tasarımı yapmanın ilk adımı, firma tasarımdan talep edilen istek ve özelliklerin net bir şekilde ortaya çıkarılmasıdır. Web site tasarımlarında amaçlar, hedefler ve web sitesinde olması gereken özellikler anlaşılmadığında ve iyi bir projelendirme yapılmadığında ortaya çıkacak sonuç ne yazık ki uzun dönem kullanılabilecek sağlıklı bir web sitesi olmayacaktır. İstenilen kurumsal web sitesinin özellikleri belirlenip detaylı projelendirme yapıldıktan sonra web sitesi tasarımına başlanır. Firma sitelerinde hazır tasarımlardan uzak durmak ve firma ruhunu yansıtacak tasarımlar gerçekleştirmek önemlidir. Çoğu zaman firmanın hitap ettiği kitle ve bu kitlenin davranış özellikleri belli olduğundan bu davranış tiplerinden esinlenerek kişilerin rahat kullanabileceği web sitesi ortaya çıkartmak ana hedef olmalıdır. Bu arada potansiyel kitle davranışları da değerlendirip ilgi çekici özellikle ile de yeni müşteriler kazandırılabilir.
Kurumsal web sitelerin yazılımı, yapılan tasarımı ve istenilen dinamik özellikleri destekleyici bir şekilde gerçekleştirilmelidir. Sadece ürün ve hizmet tanıtımı yapmanın yanı sıra, web site kullanıcılarının aktif katılımı ile de gerçekleştirilebilecek faaliyetler, anketler, formlar, konum paylaşımına yönelik aktiviteler (en yakın ofis, bayi v.b.), yorumlar gibi pek çok alan da kullanılabilir. Kurumsal web sitelerinde yazılımı yapılacak bir yönetim paneli web site yönetimi dinamik hale getirilir. Bunun amacı web site içeriğini sürekli güncel tutabilmektir. Arama motorlarının davranışları incelendiğinde aktif ve özgün olmayan sitelerin hızla arama motoru sonuçlarında geri plana atıldığı görülmektedir. Kurumsal bir web sitesi yaptırmış olsanız bile, kullanıcılarınıza bilgi verici yazılar ile sitenizin içeriğini sürekli desteklemeniz gerekmektedir.
Kurumsal web sitelerinin kullanım ömürlerinin sonra ermesinin en büyük nedeni tüm tasarım ve yazılım koşulları doğru gerçekleşse bile, şirket içerisinde web site içeriği konusunda bir görevlendirme yapılamadığından web site içeriğinin pasif ve günümüze hitap etmeyen şekilde kalması, site özelliklerinin ve tasarımının tam olarak ortaya çıkmasının önüne geçer.
Dörtgen Dizayn İzmir’de verdiği
web tasarım ve yazılım faaliyetleri ile 500’den fazla kurumsal firmaya 11 yıllık deneyimi süresince hizmet vermiştir. Gerek kurumsal web site tasarım ve yazılımları gerekse kurumsal web site içerik danışmanlığı hizmetleri ile şirketinizi bir adım öne taşımayı hedefleyen firmamız, teknik destek hizmetleri ile de sürekli sizin yanınızdadır.